Working Group Development Geography - Sneha Sharma

Kurzbeschreibung

Sneha Sharma presents her PhD project on the Deonar dumping ground in Mumbai. Her research focuses on how politics on waste reproduce exclusionary urban spaces and how the Deonar dump becomes a site for contestations and negotiations among different actors, like waste workers and the government. Finally, she shares anectodes from her research practice.

Keywords

Development Geography, Sneha Sharma, PhD, Mumbai, waste, governance, urban space, Lefebvre, political ecology, actors, protest

Länge

Link zu Sciebo für Lehrende (passwortgeschützt)

Im Sciebo-Ordner finden Sie das Video mit weiteren Informationen (z.B. weiterführende Fragestellungen, Arbeitsblätter).

Auf dieser Seite können Lehrende des Geographischen Instituts der Universität Bonn das Passwort einsehen (Uni-ID erforderlich).

Lerneinheit(en)

Dieses Medium ist Teil von Entwicklung und Globalisierung

In der YouTube-Playlist bzw. im Sciebo-Projektordner finden Sie alle Medien, die zu diesen Lerneinheit(en) gehören.

Produzent*in

Prof. Dr. Detlef Müller-Mahn