The UNDRR Global Assessment Report on Disaster Risk Reduction (GAR)

The UNDRR Global Assessment Report on Disaster Risk Reduction (GAR) - Loretta Hieber Girardet

Lecture

Kurzbeschreibung

This videos gives an insight into the "Global Assessment Report on Disaster Risk Reduction (GAR)" by Loretta Hieber Girardet, Head of the Risk Knowledge, Monitoring and Capacity Development Division, which is responsible for risk information and analysis, climate change, disaster loss data and monitoring, and capacity building for UNDRR worldwide. Previously, she was Head of the UNDRR Regional Office for Asia-Pacific, responsible for 38 of the world's most disaster-prone countries. Prior to joining UNDRR, Girardet served in various management positions at the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) for over a decade, including as Head of the Global Cluster Coordination Mechanism and as Officer in Charge of the IASC Coordinated Humanitarian Needs Assessment Mechanism. She also has a background in public health and has worked in various capacities for the World Health Organization.

Keywords

disaster, risk, UNDRR, disaster risk reduction, climate change, community level, drought, well-being, early warning systems, hazard

Länge

Link zu Sciebo für Lehrende (passwortgeschützt)

Im Sciebo-Ordner finden Sie das Video mit weiteren Informationen (z.B. weiterführende Fragestellungen, Arbeitsblätter).

Auf dieser Seite können Lehrende des Geographischen Instituts der Universität Bonn das Passwort einsehen (Uni-ID erforderlich).

Lerneinheit(en)

Dieses Medium ist Teil von UN Collaborations

In der YouTube-Playlist bzw. im Sciebo-Projektordner finden Sie alle Medien, die zu diesen Lerneinheit(en) gehören.

Produzent*in

Patrick Augenstein