The Great Green Wall - Senegal

Kurzbeschreibung

In this video, we get an insight into the "Great Green Wall" project in Senegal. The Great Green Wall is an African-led initiative launched by the African Union in 2007, aiming to restore 100 million hectares of degraded land across 22 African countries in the Sahel region. With over USD 8 billion already raised, the project seeks to create economic opportunities, ensure food security, and enhance climate resilience for communities along its 8000 km span. By 2030, the initiative aims to sequester 250 million tons of carbon and generate 10 million green jobs, contributing to the revitalization of landscapes and improvement of lives in the region.

The Great Green Wall - Senegal

Keywords

Great Green Wall, Senegal, resilience, African Union, ecosystem restoration, degradation

Länge

Link zu Sciebo für Lehrende (passwortgeschützt)

Im Sciebo-Ordner finden Sie das Video mit weiteren Informationen (z.B. weiterführende Fragestellungen, Arbeitsblätter).

Auf dieser Seite können Lehrende des Geographischen Instituts der Universität Bonn das Passwort einsehen (Uni-ID erforderlich).

Lerneinheit(en)

Dieses Medium ist Teil von Umweltsysteme im Wandel und Entwicklung und Globalisierung

In der YouTube-Playlist bzw. im Sciebo-Projektordner finden Sie alle Medien, die zu diesen Lerneinheit(en) gehören.

Produzent*in

Patrick Augenstein